larssonulrika

Händelserik dag

Kategori:

Igår hände det grejer. Vaknade tidigt av ett sms av Jonas där det stod att de var inne på förlossningen och då satt man ju på helspänd framför mobilen resten av dagen i väntan på ny uppdatering. klockan 11,14 ploppade det ut en Theodor till världen <3
Några timmar senare fick jag ett samtal av en hyresvärd som jag hade tagit kontakt med dagen innan angående lägenhet och sa att jag fick komma på lägenhetsvisning om 20 minuter haha, så snabbt på med kläderna och traska vidare till Uttermarksgatan 1E, precis vid Slottskolans kyrkogård. Jag hade med mig pappa som förstod det där vuxenspråket och fick vara en hjälpande hand så jag inte var helt ute och cyklade med val av lägenhet. Men den såg bra ut och blir nog bra åt mig så den fick det bli. Hela grejen gick ganska snabbt från att ringa de dagen innan om en annan mindre lägenhet men så slutade jag upp med en helt annan dagen efter. Men det känns bra så nu sitter jag och kikar lite efter nya möbler, spännande och kul med lite nytt. Ska även bokas in en Ullareds resa med Mammsen i Augustis slut kanske? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: