larssonulrika

Stressad?

Kategori: Allmänt

Kollade runt lite på internet ang hjärtklappningnar och sånt för har fått för mig att jag har lite då och då som skrämmer mig. Hittade då en sida där det fanns flera saker som stämmde in.

Hur kan stress fastställas?

Hur ska man veta att man är stressad, att det verkligen är stress man känner i kroppen och inte något annat? Här listar vi några vanliga symtomer så man kan se ifall det är stress man känner.

Det finns flera vanliga symtomer som orsakas av stress, det kan vara fysiska, mentala eller känslomässiga. Se närmare på olika symtomer i listan nedan.

Fysiska symtomer

Hjärtklappningar
Huvudvärk
Handsvett
Hudutslag
Sömnlöshet

Mentala symtomer
Koncentrationsproblem
Bristande samordning
Negativa tankar
Dåligt omdöme
Glömska
Känslomässiga symtom

Nervösitet
Fientlighet
Irritation
Gråt
Sur



Och om de menar dålig hy som hudutslag så stämmer det också in. Men vem vet det kan ju bero på åt helt annat. Vad skulle jag vara stressad av egentligen?


Stog också vad man kunde göra för att motverka stressen och sotg bla att åka iväg på nån mini semester. just det jag också känt att jag behöver.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: